poniedziałek, 20 maja 2024

Wycieczka do Lublina i Zamościa

W dniach 18-19 maja słuchacze UTW w Koniecpolu wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Zamościa i Lublina.

W pierwszym dniu przybyliśmy do przepięknego  starego Zamościa. Po mieście oprowadzała nas pani przewodnik, która zapoznała nas z bogatą historią miasta i z historią rodu założyciela miasta, hetmana Jana Zamoyskiego. Pokazała nam budowle głównego architekta miasta  Bernarda Morando. Zwiedziliśmy główne forty, zobaczyliśmy Rynek Solny,  Rynek Wodny, Rynek Wielki z ratuszem i kamieniczkami, bramy do miasta, kościoły. Pojechaliśmy na Roztocze do Zwierzyńca, gdzie odbyliśmy długi spacer po parku krajobrazowym.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Lublin, po którym oprowadzał nas pan przewodnik. Zwiedziliśmy Muzeum Historii Miasta, mieszczące się w Zamku, spacerowaliśmy po Wzgórzu Zamkowym i Starym Mieście, zwiedziliśmy katedrę i kościoły. Pojechaliśmy do Majdanka, gdzie w czasie II wojny światowej mieścił się hitlerowski obóz koncentracyjny. Muzeum na Majdanku było  zamknięte (niedziela i święto), mimo to dowiedzieliśmy się  od przewodnika wiele o historii tego miejsca zagłady i zobaczyliśmy go od zewnątrz.

Na koniec wycieczki zajrzeliśmy do Kazimierza Dolnego, gdzie we własnym zakresie zwiedzaliśmy Rynek i bulwar nad Wisłą.

W czasie wycieczki była piękna, słoneczna pogoda. Przewodnicy wykazali się dużą znajomością historii miast i regionu. Hotel w Zamościu był wygodny, nowoczesny, z  bogatym menu śniadaniowym.  Wycieczka była bardzo atrakcyjna, miała bogaty program, który z powodu ograniczonego czasu nawet  nie do końca udało nam się wykonać. Region Lubelszczyzny i Roztocza jest bardzo ciekawy i urokliwy, warty wielokrotnego odwiedzania.